mandag 4. oktober 2010

Frokost - helt enkelt


Jeg er et frokost-menneske - dagens første måltid er ofte det jeg ser mest frem til. Cowboy-varianter med bønner, bacon og denslags er imidlertid ikke min greie, jeg blir rett og slett litt småkvalm og trøtt av fett og stekt kjøtt på tom mage. Jeg foretrekker enkle, lette og klare smaker, med fiber, surmelk eller yoghurt og en frisk og søt avslutning. Og kaffe!

Hovedutfordringen med (hverdags)frokosten er at den må lages i løpet av minutter. Derfor er dette måltidet sjelden resultatet av matlaging, det handler heller om å finne frem produkter som passer sammen uten at de trenger tilberedning.

Akkuratt nå er min favoritt tyrkisk yoghurt med honning og nøtter. Som en liten frokost-dessert etter et knekkebrød eller to. Enkle saker med enkle smaker.

3 kommentarer:

  1. Det var lurt å spise det til frokost. Jeg elsker også det, men spiser dcet ofte på gresk vis, dvs som dessert. Frokosttips mottatt! Takk :-)

    SvarSlett
  2. mmm, ja deilig frokost! Jeg blander gjerne litt havregryn med yoghurt (biola eller gresk) og topper det med en ts hjemmelagd syltetøy eller gelé....

    SvarSlett
  3. Definitivt også et godt alternativ etter middagen!

    Min datter er også veldig glad i den tyrkiske (eller greske) varianten av yoghurt. Blandet med Axa frokostblanding. Fint å slippe det ekstra sukkeret og dessuten blir det mindre søl enn med Tine-variantene.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails