lørdag 21. august 2010

En fiske-opplevelse

Det kommer ikke til å bli mange innlegg om fisk på denne bloggen. Husets sjefskokk (les: min mann) spiser nemlig ikke fisk og jeg bruker sjelden tid på å lage mat som jeg må spise alene. Nå kommer imidlertid et innlegg om fisk.

I går ble jeg nemlig invitert på fiskemiddag av en god venninne. Ovnsbakt laks i en koriander-, chili- og ingefær-marinade basert på soyaolje og fiskesaus. Med ris og grønnsaker. Jeg har hatt en grunnleggende skepsis til laks etter å ha fått servert tørre varianter litt for ofte. Men min venninnes utgave feide all tvil av banen - den var super-saftig og svært smakfull. Hemmeligheten er vel, som alltid, gode råvarer, varsomhet med varmen og smarte smakssammenestninger.


Takk M!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails